تست استرس چطور انجام می شود؟

۵ بازديد
تست استرس چیست؟
تست ورزش در واقع یک روش غربالگری برای بررسی تاثیر ورزش بر قلب است. با انجام این روش تشخیصی، بررسی کلی سلامت قلب انجام می شود. یکی از دلایل انجام تست استرس غربالگری بیماری عروق کرونر است. هنگامی که بیمار شروع به ورزش می کند، ماهیچه ها به خون بیشتری نیاز دارند، بنابراین قلب باید سریع تر و قوی تر بزند. به این ترتیب حتی در حین ورزش، قلب بیش از هر عضو دیگری در بدن فعال است و نیاز به خون رسانی بیشتری دارد.

یک تست استرس معمولی شامل راه رفتن روی تردمیل یا دوچرخه ثابت است که در آن ضربان قلب، فشار خون و تنفس شما کنترل می شود. به جای انجام تست استرس، می توان دارویی تزریق کرد که اثر ورزش را تقلید می کند. دقت تست ورزش نیز نسبت با سایر روش های درمان بسیار بالا می باشد.
اگر علائم یا علائم بیماری عروق کرونر یا ضربان قلب نامنظم (آریتمی) دارید، این ممکن است دلیل مثبت کاذب باشد و این عوامل ممکن است نشان دهند که پزشک شما آزمایش استرس یا آزمایش فشار خون را تجویز می کند. اگر قبلاً بیماری قلبی در آنها تشخیص داده شده باشد، این آزمایش همچنین می تواند تصمیمات درمانی را راهنمایی کند، اثربخشی درمان را اندازه گیری کند یا شدت داروها و درمان ها را تعیین کند.

تست استرس قلبی چه می کند؟
قبل از شروع آزمایش، سابقه پزشکی گرفته می شود، معاینه فیزیکی انجام می شود و ضربان قلب، فشار خون و فاکتورهای EKG ثبت می شود. وقایع فوق در پایان هر مرحله آزمون و بلافاصله قبل و بعد از پایان آزمون و همچنین در مرحله بعد از عمل (بازیابی) دقیقه به دقیقه به مدت 1 تا 15 دقیقه ثبت می شود.
در این تست از تردمیل یا دوچرخه ثابت استفاده می شود.
بیمار روی تردمیل راه می رود در حالی که ضربان قلب، فشار خون و نبض او به طور مداوم ثبت می شود. برای انجام این آزمایش، در حالی که فعالیت الکتریکی قلب به طور همزمان توسط نوار قلب و فشار خون ثبت می شود، فرد شروع به دویدن روی تردمیل می کند یا با دوچرخه ثابت شروع به رکاب زدن می کند. این اندازه گیری تشخیصی در واقع واکنش قلب به افزایش نیاز بدن به اکسیژن را نشان می دهد.
به طور معمول، این روند تشخیصی تا زمانی ادامه می یابد که ضربان قلب به عدد مورد نظر برسد. مگر اینکه عوارضی مانند درد قفسه سینه یا فشار خون بالا وجود داشته باشد که در این صورت آزمایش خاتمه می یابد. پس از ورزش، وضعیت بیمار به مدت 10-15 دقیقه یا تا زمانی که ضربان قلب به ضربان اولیه بازگردد، کنترل می شود.

آمادگی های لازم برای تست استرس
برای انجام تست استرس قلبی، یک سری مراحل باید انجام شود که عبارتند از:

3 ساعت قبل از آزمایش، فرد مجاز به سیگار کشیدن، خوردن چیزی و مصرف کافئین و الکل نیست.
داروها باید طبق روال معمول مصرف شوند، مگر اینکه پزشک خلاف آن را تجویز کند.
بیمار باید کفش و لباس راحت بپوشد.
بیماران دیابتی باید حتما در مورد خودکنترلی با داروهای قند داخل وریدی یا خوراکی با پزشک خود مشورت کنند.
بیمار نباید قبل از انجام آزمایش به شدت ورزش کند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.